Uudessakaupungissa toimiva Vihannes-Laitila-konserni on alansa johtava vihanneskauppaa harjoittava yhtiö Suomessa. Kasvisten ja juuresten kulutus on Suomessa kasvussa, vaikka koronaepidemia on muuttanut kysynnän painopisteen tilapäisesti hotelli-, ravintola- ja pitopalvelumyynnistä vähittäiskauppamyyntiin.
Lisääntynyt kysyntä ja uusien tuotteiden markkinointitarve ovat mahdollistaneet uudet rekrytoinnit, joista uusimpana Jari Mämmi palkattiin markkinointipäälliköksi.
– Tällaiseen maailmanaikaan uusien työpaikkojen ilmaantuminen markkinoille on todella harvinaista ja paikat kilpailtuja. Erittäin mukavaa, että saan työskennellä tällä itselleni uudella ja kasvavalla alalla, Mämmi sanoo.
Mämmi tuo toimitusjohtaja Jari Paavolan mukaan Vihannes-Laitilaan osaamista ja kokemusta ravintola- ja tukkualalta.
– Hänen aikaisempi kokemuksensa markkinointipäällikkönä auttaa rakentamaan Vihannes-Laitilan brändiä uudelle tasolle, Paavola sanoo.
Mämmin mukaan Vihannes-Laitilassa on tehty hienoa tuotekehitystyötä. Uusia tuoteinnovaatioita on tulossa markkinoille useita.
Ravintola-ala on epidemian takia kovassa pinteessä. Vihannes-Laitilasssa uskotaan, että on hyvä aika tuoda siltä puolelta tuoteuutuuksia kuluttajille. Vielä Mämmi ei suostu paljastamaan, mitä nuo tuoteuutuudet ovat.
– Tiedotamme niistä sitten, kun tuotteet on saatu kaupan hyllyille, Mämmi kertoo.
Jari Paavolan mukaan rohkeus on yksi Vihannes-Laitilan perusarvoista.
– Eteenpäin ajattelu auttaa myös työntekijöitämme uskomaan tulevaisuuteen näinä epävakaina aikoina, sanoo Paavola.
Vihannes-Laitila
- Vihannes-Laitila on vihanneskauppaa harjoittava yritys, jonka pääomistajia ovat 80 varsinaissuomalaista ja satakuntalaista perheviljelijää.
- Yrityksen liikevaihto 2019 oli 35 miljoonaa euroa.
- Yritys työllistää yli 100 henkilöä.
- Tuotteita ostetaan yli 100 sopimusviljelijältä.