Kela-Taksi -palvelussa valuvika?

0

Olen joutunut käyttämään Kela Taksin palveluja ja ollut tyytyväinen. Mieleenkään ei ole tullut,ettei auto saapuisi. Näin kuitenkin kävi viime kerralla.

Auto oli tilattu viisi päivää aikaisemmin lähtö kello 9.45 hoito Tyksissä 10–10.30. Odoteltuani 10 minuuttia ajattelin, tokko auto tuleekaan. Soitin tilauskeskukseen. Epäilin, olinko tehnyt virheen tilausajan suhteen.

Siellä sanottiin, oikea päivä, oikea aika, mutta täällä näkyy, ettei kukaan ole kuitannut tilausta. Virkailija sanoi yrittävänsä tolpalta, mutta pahoitteli, ettei sielläkään ole ketään. Kaikki ovat ajossa. Tuli kiire, soitin osatolle ja tiedustelin voinko lähteä. Myöhästyisin 10 minuuttia. He sanoivat voivansa odottaa.

Ihmettelen, ettei systeemissä kukaan tarkista, onko kaikille tilauksille kuittaukset ja varmista, että auto saapuu. Aika puhelinrumba siitäkin tulisi, jos kaikki asiakkaat varmistaisivat kyytinsä.

Isossa systeemissä hoito-ohjelmat menevät sekaisin peruuntuneista potilaskäynneistä,se on kallista yhteiskunnalle ja siirtyneet hoidot viivästyttävät potilaan tervehtymistä.

Tuula Aaltonen

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here