Lukijalta: Ei se ole tyhmä, joka pyytää. Se on, joka suostuu!

0
Postilaatikko. Arkistokuva

Laitilan Posti ilahdutti tiedonannolla 22.4.2024 ”Olkaa ystävälliset ja siirtäkää postilaatikkonne lähimpään laatikkoriviin. Jos kuitenkin haluatte pitää laatikkonne vanhassa paikassa, niin ottakaa yhteyttä posti.fi/lähilaatikkopalvelu. He hinnoittelevat lähilaatikkonne. Yhteistyöstä kiittäen!”

Posti yrittää sortaa iäkkäitä, joilla ei läheskään kaikilla ole tietokoneita käytössään. Vanhat haluavat pitää laatikkonsa siinä missä ne ovat, koska kaikki eivät ikänsä ja fyysisen kuntonsa takia ole itse kykeneviä laatikoita siirtämään. Mihin lainkohtaan Posti siirtovaatimuksensa perustaa? Mihin tällä kertaa unohtuvat entiset helpotukset ikäihmisille? Postillako olisi yksinään oikeus määrätä ao maksut?

Edes pientä yritystä yhteistyöhön olisi osoittanut se, että Laitilan Posti olisi ilmoittanut asiakkaalleen ,paperilla, selkeällä suomenkielellä, millä perustein tuo rangaistusmaksu määritellään ja mikä se kunkin tapauksen kohdalla olisi. Meidänkö pitäisi sitä itse, Teidän omalta firmaltanne kysellä? Ongelma on puhtaasti Teidän itsenne aiheuttama. Hoitakaa homma.

Ps. ”Siirtäkää postilaatikkonne lähimpään laatikkoriviin.” Niinkö helposti se kävisi? Laatikkorivit ovat yksityisomaisuutta ja sellaisina naapureita suljettuja. Neuvotella toki voi. Lisävaivaa ja kustannuksia!

Hannu Palmu