
Kärkikolmiot ovat vaihtuneet pakollista pysäyttämistä tarkoittaviin stop-merkkeihin kantatie 43:n ja Vihtorinkadun sekä kantatie 43:n ja Ilomäentien risteyksessä. Merkeillä osoitetaan, että ajoneuvojen tulee väistää kantatien liikennettä.
Vilkas risteys ruuhkautuu usein, ja esimerkiksi kääntyminen Ilomäentieltä ja Vihtorinkadulta vasemmalle joko Euran tai Uudenkaupungin suuntaan, on toisinaan varsin haastavaa. Stop-merkit hidastavat osaltaan nopeaa pujahtamista Eurantien liikenteen sekaan.
STOP-MERKKIÄ käytetään kärkikolmion asemesta muun muassa risteyksissä, jotka ovat huonon näkyvyyden tai väistettävän liikenteen suuren määrän vuoksi tienkäyttäjälle haasteellisempia. Stop-merkit pysäyttävät myös esimerkiksi Shellin piha-alueelta kantatielle kääntyvät.

Liikennemerkkien vaihdosta on vastannut Varsinais-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus, mutta ely-keskus ei ole ollut asian tiimoilta missään yhteydessä kaupungin suuntaan.
– Kaupungilla ei ole ollut etukäteen tietoa siitä, että liikennemerkit muuttuvat, tekninen johtaja Mika Raula kertoo.
Hän arvelee liikennemerkkien vaihtumisen syyksi sitä, että alueen liikennemäärät ovat entisestään vain kasvaneet.
SUUNNITELMISSA on ollut rakentaa kyseiseen risteykseen kiertoliittymä osana Kasitien laajempaa saneerausta. Ongelmana on, että Kasitien Laitilan alueen perusparannushanke ei vain tunnu pääsevän millään valtion investointilistoille.
Laitilassa ollaan turhautuneita tilanteeseen, sillä Kasitien suunnitelmien jumittaminen on haitannut myös kaupungin sisäisen infran kehittämistä.
– Moni ratkaisu on sidoksissa Kasitien suunnitelmiin, mutta hankkeet Kasitiellä eivät näytä etenevän millään.