Laitilan Sanomiin soitti 78-vuotias kerrostalossa asuva mies, joka oli saanut tiedon Laitilan vesijohtoverkostosta perjantaina tehdystä bakteerilöydöksestä ja vedenkeittokehotuksesta tiistain lehdestä. Vedenkeittokehotus annettiin viime perjantaina.
– Ei ole kerrostaloille mitään ilmoitusta tullut. Meillä on paljon kerrostaloja, joissa käytetään paljon vettä. Voiko tiedotuksessa olla tällainen puute?
Mies sanoo, ettei hänellä ole salaista numeroa, mutta tekstiviestiä ei ole tullut. Soittajalla ei ole internetiä, eikä hän sitä aio opetella käyttämäänkään. Häiriötilanteista pitäisi pystyä tiedottamaan myös niitä, joilla ei ole internetiä käytössä.
Mies kertoo soittaneensa vesilaitokselle, josta oli kerrottu, että tieto häiriötilanteesta on jaettu isännöitsijöille.
– Isännöitsijän pitäisi jakaa lappu kerrostaloihin. Sitä ei kuitenkaan ole tehty. Siihen katkesi tiedotus. Aika arveluttavaa toimintaa.
Pyrimme kehittämään ja parantamaan toimintaamme
Asukas on oikeassa, että isännöitsijä olisi hyvän isännöintitavan mukaisesti ollut hyvä informoida taloyhtiöiden asukkaita. Tässä tapauksessa Laitilan Tilikiinteistö Oy:ssä tapahtui virhearviointi, sillä luotimme kaupungin järjestämään häiriötiedotepalveluun, jonka kautta kaikille laitilalaisille tiedotetaan muun muassa veden keittokehotuksesta. Pyrimme Laitilan Tilikiinteistö Oy:ssä kehittämään ja parantamaan toimintaamme ja otamme tapahtuneesta oppia tulevaisuuteen, ettei jatkossa informaatiokatkosta pääse tapahtumaan. Tulemme varmistamaan häiriötilanteiden tiedottamisen paperisella ilmoituksella myös niille asukkaille, joilla ei ole internet-yhteyttä.
Ari Jutila toimitusjohtaja Laitilan Tilikiinteistö Oy