Miksei häiriötiedote-palvelu toimi?

0

Lukija otti Laitilan Sanomien toimitukseen yhteyttä, koska häntä harmittaa, ettei vesikatkoksista tiedoteta. Laitilan kaupunki ohjaa verkkosivuillaan tilaamaan palvelun, jotta kuluttaja saa ajankohtaista tietoa vesikatkoista. Yhteyttä ottanut henkilö on palvelun tilannut.

Vihtorinkadun remontti on aiheuttanut kesän aikana useita vesikatkoksia, joista pisin kesti yli puoli vuorokautta. Lukijalle ei ole tullut yhdestäkään katkosta häiriötiedote-tekstiviestiä. Myöskään kaupungin sivuilta löytyvässä häiriökartassa ei ole lukijan mukaan ollut kesän aikana yhtään häiriötä.

Miksei palvelu toimi ja miten vesihuoltolaitos tiedottaa vesikatkoista? Onko tekstiviestipalvelu käytössä? Entä häiriökartta?

Laitilan kaupungin vesihuoltopäällikkö Niko Kryssi vastaa:

Laitilan kaupunki on ottanut käyttöön tekstiviestipalvelun, jonka kautta tiedotetaan mahdollisista kaupungin toimintaan liittyvistä häiriöasioista.

Vihtorinkadun saneerauksen yhteydessä vesikatkoista on tiedotettu kyseisen palvelun kautta. Vesikatkoista on tiedotettu tekstiviestillä vesikatkon vaikutuspiirissä oleville asukkaille. Syytä sille, että palautteen antaja ei ole viestejä saanut, en osaa sanoa.

Työn aikana on sattunut muutama yllättävä putkirikko, joista ei ole tiedotetta lähetetty.