Vilichili ja Shokkiäijä ottavat Munamarkkinoiden somen haltuun

0
Vili Lehtelä on monelle tuttu kasvo sosiaalisesta mediasta. Kuva: Venla Luoma

Sanni Artiola

Munamarkkinasunnuntaina tapahtuman somekanavat saavat uusia kasvoja, kun somesta tuttu Vilichili, eli Vili Lehtelä, ottaa ne haltuunsa. Päivän aikana hän jakaa seuraajille tunnelmia ja nostoja tapahtuma-alueelta omalla persoonallisella tyylillään.

Sosiaalisesta mediasta tutulla Lehtelällä on Instagramissa yli 18 000 seuraajaa ja Tiktokissa seuraajia on yli 176 000. Vaikka hänen somesisältönsä on usein kevyttä ja viihteellistä, Lehtelä nostaa somessa esiin myös vakavampia teemoja, kuten kiusaamisen. Hän tekee kiusaamisenvastaista työtä myös kouluissa luennoimalla.

— Arvostan hyviä arvoja, ja haluan kuunnella ja auttaa muita. Somenäkyvyyden ansiosta minulla on iso kuulijakunta, ja se tuo vastuuta, Lehtelä kertoo.

Lehtelän kanssa Munamarkkinoilla on mukana Shokkiäijänä tunnettu Khaled Azizi. Azizi on tullut tutuksi Malmin Kebabin sometilillä, jossa hän laittoi jättimäisten annosten myötä ihmiset ”shokkiin”. Nykyään hän jakaa omalla tilillään myös arkielämän pohdintoja ja hyvää fiilistä.

Lehtelä ja Azizi ovat hyviä ystäviä, mutta yhteisiä esiintymisiä ei ole aiemmin ollut.

— Meillä toimii kemiat hyvin yhteen ja viihdymme molemmat lavalla, Lehtelä sanoo.

Tapahtuman someyhteistyö sai alkunsa Lehtelän omasta ehdotuksesta. Hänen ideansa ottaa Munamarkkinoiden somekanava haltuun otettiin järjestäjien puolelta hyvin vastaan.

— Tapahtuma on mielestäni kiva ja sinne on jokaisen helppo tulla, erityisesti maksuttoman sisäänpääsyn ansioista.

Sunnuntain aikana kävijöillä on mahdollisuus kohdata Lehtelä ja Azizi livenä ja esittää heille kysymyksiä.

— Meiltä voi kysyä mitä tahansa kysymyksiä, vaikka lempiväriä tai sitä, ahdistaako some joskus meitäkin. Olemme Khaledin kanssa samanlaisia siinä, että haluamme tehdä hyvää. Esiintyminen tapahtumassa ja somesisältö on suunnattu kaikenikäisille.